Nyhedsbrev – Juni 2024

2 juli, 2024

Faglighed i topklasse

Denne gang starter vores nyhedsbrev med, at vi er nødt til at prale:  begge vores 9. kl. elever har gennemført samtlige afgangsprøver og har optjent deres drømmekarakterer! De har begge opnået et gennemsnit, som betyder at de kan starte på gymnasium. Stort tillykke – det er virkelig velfortjent!

Vores 10. kl. har også været til prøver og igen et fint resultat – vi er stolte, og sidst, men slet ikke mindst, har alle vores 8. kl. elever været til prøve i madkundskab og alle bestået med karakter over landsgennemsnittet!  Elever og lærerne har præsteret på højeste niveau.

En smuttur til Tyskland

Vores 8., 9. og 10. klasse har været en tur til Tyskland. Som led i deres forberedelse til afgangsprøver i tysk og historie, tog vi en tur til Stasi Museum i Rostock. Samtlige elever og medarbejdere fik en fremragende tur, hvor alle fik større indsigt i, hvordan livet var for vores naboland, dengang Tyskland var opdelt i Øst- og Vesttyskland.

Særligt besøg

Vi var så privilegerede, at vi kunne bestille Novo Nordics mobile laboratorium. En tirsdag i maj ankom der en kæmpe lastbil, der foldede sig ud til et laboratorium. Laboratoriet rummer udstyr til forskning i plante- og dyreverden. Eleverne fra hold 4 har i forvejen arbejdet med plantevækst. Det arbejde kunne de tage ind i laboratoriet og med de resultater de fik, drage konklusioner i forhold til de hypoteser de har arbejdet ud fra.

mobil lab1

Fodboldgolf, Knuthenborg og meget mere

Mens nogle elever har været til afgangsprøver, har andre elever været på udflugter. Eleverne har knoklet rundt på Fodbold Golf i Hårlev. Det bedste resultat var 90 spark! De har været i Knuthenborg Safaripark og nydt både dyrene og Dinosaurparken. De har hygget sig på Feddet, på Middelalder Centret og til allersidst spillet paddeltennis i Vordingborg.

Som jeg skriver vores Nyhedsbrev venter skolens sidste tur, hvor vi alle sammen tager til Camp Adventure og hvor vi kan klatre i trætoppene eller gå op i skovtårnet. Vi glæder os.

Nyhedsbrevet slutter med en særlig hilsen til de elever, der forlader os for, at starte næste uddannelse.

Vi glæder os til, at starte op igen d.  12. august, med både nye og gamle elever., og ser frem til at skoleåret 2024-25 bliver lige så spændende, læringsrigt og sjovt som dette skoleår.

God sommer til jer alle.

Farvel og på gensyn