Nyhedsbrev – Juni 2026

25 juni, 2026

Sommeren er her☀️

Alle på skolen nyder det fantastiske solrige vejr.

Prøverne er overstået, eleverne er udendørs så meget som muligt, hvor vores nye gynge- og balanceanlæg er i brug samt pauserne fyldt med fodbold og basketbold.

Det er snart sommerferie, men inden vi alle tager afsted, mindes vi de sidste måneders hårde arbejde og lærerige aktiviteter, der er foregået i april, maj og juni.

 

Gynge – og balanceanlæg

Fællesskolen har udvidet frikvarterernes tilbud ved at etablere et område med gynger og balancerstang især til vores mellemtrins elever. Eleverne bruger det flittigt og på trods af, at det primært er et tilbud til mellemtrinnet, ses der ofte et par udskolingselever, der hygger sig derude.

Praktik og UU-vejledning  

I år har alle vores 9. og 10. kl. elever haft stor glæde af skolepraktik. Vi har haft elever hos et IT-firma, på et plejehjem, i en børnehave og for to elevers vedkommende, praktik hos deres kommende uddannelses tilbud. På samtlige praktiksteder er eleverne blevet rost for deres indsats, og de er alle kommet tilbage på skolen, afklaret med hvad de ønsker at beskæftige sig med efter endt grundskole eller 10. klasse.

Alle vores 7. klasse elever har været sat ind i det kommende UU-vejledningsforløb der starter fra 8. klasse, og har i den forbindelse haft en lærerig og hyggelig tur til Uddannelsernes Dag/Erhvervsuddannelser for 7. klasse i Iselingehallen i Vordingborg, sammen med de øvrige 7. klasser fra Vordingborg Kommune.

Afgangsprøver

Som altid deltager vores elever flittigt i både de skriftlige og mundtlige prøver. Vores 8. klasse har deltaget i deres madkundskabsprøve, og 9. og 10. klasse i matematik, dansk og engelsk. Både eleverne og lærerne er meget tilfredse med resultaterne. Vi glæder os til dimissionen, hvor vi for alvor kan fejre de fine resultater og en meget vel overstået prøveperiode.

bot gar

Tur og dannelse

Mens de ældste elever har aflagt deres mundtlige prøver, har de øvrige elever været på tur. Vejret har været med os, og alle de planlagt aktiviteter kunne forgå under en blå himmel. Eleverne har været til fodboldgolf, på færgen Ida og ved Feddet. Alle har nydt at være selskabelige på tværs af klasserne og vist os endnu en gang, hvordan vores elever gerne vil samarbejde, så alle kan være med.

Vores 10. klasse har som anerkendelse af deres hårde arbejde under afgangsprøverne været på en ekstra tur. De ved, hvad de ønsker og fik lov til selv at vælge. De tog til København, hvor de besøgte botanisk have og Arbejdermuseet. Den anden gruppe tog til Marielyst for at spil golf. Begge grupper har meldt tilbage, at de er tilfredse med det, de har valgt.

Dimission✨

Traditionen tro holder vi den på skoleårets sidste dag d. 26. juni en fejring af afgangsresultaterne. Alle 9. og 10. kl. elevers familier er inviteret, og sammen med de øvrige elever og personalet, spiser vi en lækker brunch efterfulgt af taler, overrækkelse af særpræmier og sidst men slet ikke mindst afgangsbeviser.

Klokken 12 tager alle elever på en velfortjent sommerferie.

Vi ønsker de elever, der nu er færdige med grundskolen held og lykke fremover og dem, der kommer tilbage i august, glæder vi os til at se igen den 10. august, når skoleår 26-27 starter.

Må I alle have en pragtfuld sommerferie.

fgok

Med venlig hilsen

Alle medarbejdere på Fonden Fællesskolen.

 

De seneste

Nyheder