Nyhedsbrev – Juni 2023

29 juni, 2023

Flittighed fortsætter til den stor guldmedalje

Maj og juni står altid i afgangsprøvernes tegn, og sikke et forløb vores flittige 8., 9., og 10. klasse har været igennem.

Tre 8. kl. elever har gennemført den bundne praktiske prøve i madkundskab, med fine karakterer.
Derudover har vores 10. og 9. klasse elever været op til både skriftlige og mundtlige prøver.
Alle 9. kl. elever har været op til samtlige af de bundne skriftlige prøver.
De klarede det så godt – derefter holdt vi fem mundtlige prøver – eleverne blev ved at arbejde og fokusere og mange fik velfortjente gode karakterer. Vi er pærestolte af jer alle sammen.

Kreativitet bliver til kunstværk

Vores yngste elever har, udover at passe deres faglige undervisning, også været særdeles flittige i et forløb om malerteknikker. De har malet så flot, både på lærred og på sten, med pensel og med blyant, og til sidst med føntørrer – de skabte en fantastisk samling af malerier som blev ferniseret til vores dimission.

De fik mange velfortjente flotte bemærkninger igennem dagen.

Den store hyggedag

Traditionen tro holdt vi, den store hyggedag lige inden sommerferien.
Eleverne startede dagen med en hyggetur i den danske natur. Da de ankom tilbage på skolen, ventede der en pølsevogn til elever og medarbejdere, de spiste, og spiste og spiste.
Nogle prøvede at lave deres egne pølser inde i pølsevognen. Tinus vores dygtige pølsemand kan også trylleri – vi blev underholdt og hyggede sammen. Til slut blev der spillet boldspil på vores multibane. Alle hyggede sig og eleverne kørte hjem trætte og mætte.

Dimission

Den allersidste dag holdt vi dimission for vores afgangselever med brunch, taler og højtidelighed. Forældre til de dimitterende blev inviteret og alle fik deres afgangsbevis, blomster og et kæmpe tillykke inden de drog afsted på en meget velfortjent sommerferie.

Vi ønsker alle de elever der er på vej til deres næste uddannelse god vind fremover.

Renovation og et nyt skoleår

Mens eleverne og lærerne er i gang med deres ferie, kommer vores flittige bygherre ind på skolen.
Den ældste del af skolens bygning får en totalrenovering. Når eleverne kommer tilbage efter skoleferie, vil de opleve en fransk dør i spisestuen som fører dem ud på en terrasse, hvor vi kan spise i de varme måneder.
Oveni bliver der fra august bedre toiletfaciliteter, nye gulve i samtlige lokaler og en friskmalet lækker skole, der tegner en god ramme for en god skoledag.

Vi glæder os til at se alle vores elever, forældre og samarbejdspartnere når vi åbner dørene op til det nye skoleår mandag den 14. august.